به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، شرکت گوگل که تاکنون تلاشهای ناموفق بسیاری را در خصوص راهاندازی شبکههای اجتماعی شاهد بوده است، گام دیگری برای رقابت با فیسبوک برداشته و سرویس جدید خود به نام گوگل پلاس را به جهانیان معرفی کرد.
گوگل پلاس تمام قابلیتهای تعاملات آنلاین را در خود جای داده و به عبارت دیگر، یک شبکه کاملاً اجتماعی است.
این بزرگترین پروژه شبکه اجتماعی گوگل از زمانی است که لری پیج در چهارم آوریل (۱۵ فروردین ۱۳۹۰) بر کرسی مدیریت گوگل تکیه زد.
از آنجا که کاربران، زمان بیشتری را در سایتهایی همچون فیسبوک و توییتر سپری میکنند، زنگ خطر برای گوگل به صدا درآمده است و شاید همین امر دلیل تلاشهای بیحد و حصر گوگل برای ورود به این عرصه باشد.
شبکه اجتماعی گوگل باز (Google Buzz) که در فوریه ۲۰۱۰ ارائه شد، نمونهای از طرحهای ناموفق گوگل در این خصوص است که نتوانست نظر کاربران را چندان به خود جلب کند.
به گزارش ایتنا، ویژگی جدید و جالب گوگل پلاس آن است که برخلاف فیسبوک، از همان ابتدا برای به اشتراکگذاری اطلاعات و علایق کاربر با گروههایی که حلقهها (Circles) نام دارد، ایجاد شده است.
گوگل در توصیف حلقهها چنین گفته است: شما با افراد مختلف چیزهای مختلفی به اشتراک میگذارید. دیگر به اشتراکگذاری موارد مناسب با افراد مناسب نباید سخت باشد. حلقهها به شما کمک میکنند که دوستان صمیمی شنبه شب خود را در یک حلقه، والدین در حلقه دیگر و رئیس خود را به تنهایی در حلقه دیگری جای دهید، دقیقاً مانند زندگی واقعی.
علاقهمندان به این پروژه، برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به صفحه رسمی گوگل پلاس به آدرس plus.google.com مراجعه نمایند.
شايان ذكر است كه در حال حاضر دسترسي به اين شبكه از ايران ممكن نيست.