پایان نامه رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش با استفاده از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL عنوان پستی می باشد که تیم پاپولی قصد دارد جهت استفاده شما دانشجویان محترم رشته های مهندسی صنایع و مدیریت و تخصص های مرتبط قرار دهد.
در ادامه چکیده و فهرست پایان نامه رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش با استفاده از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL را مشاهده می نمایید.
چکیده پایان نامه رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش با استفاده از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL
مدیریت دانش به سازمان ها کمک می کند تا اطلاعات و مهارت های مهم را که به عنوان حافظه سازمانی محسوب می شوند و به طور معمول به صورت سازماندهی نشده وجود دارند، شناسایی، انتخاب، سازماندهی و منتشر نمایند. این امر سازمان را به صورت کارا و موثر برای حل مسائل یادگیری، برنامه ریزی راهبردی و تصمیم گیری های پویا قادر می سازد. از آنجایی که امروزه، شهرها به ویژه کلان شهرها، کانون های اصلی جمعیت، اشتغال، اقتصاد، تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور هستند، رشد و بالندگی همه جانبه و مطلوب شهرها و کلان شهرها در آینده مشروط به برنامه ریزی، بودجه ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت هدفمند امور و افزایش بهره وری دانش سازمانی و کارکنان شهرداری های به عنوان نهاد متولی این امور است. با انجام این پژوهش میتوان انتظار داشت که مدیران شهرداری تهران اولا بتواند سطح پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان خود را تشخیص دهند و از سوی دیگر راهی بهینه برای انتخاب استراتژی مدیریت دانش بیابند. نتایج این پژوهش مختص شهرداری تهران نخواهد بود بلکه کلیه سازمانهایی که برای دانش سازمانی خود ارزش قائل هستند، از دستاوردهای نهایی، بهره مند خواهند شد.
جهت دستیابی به هدف پژوهش که اولویتبندی استراتژیهای مدیریت دانش میباشد، بر اساس مدل سلسله مراتبی پیشنهادی، سه پرسشنامه بین مدیران و کارکنان شهرداری تهران توزیع گردید. پس از بررسی پایایی و روایی ابزار گردآوری دادهها پژوهش، با استفاده از تکنیک DEMATEL و ANP استراتژیهای مدیریت دانش در سازمان شهرداری تهران مورد اولویتبندی قرار گرفت.
نتایج حاصل از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL در خصوص تعیین وزن معیارها و اولویتبندی استراتژیهای مدیریت دانش بیانگر این است که حمایت مدیریت، مهمترین معیار در انتخاب استراتژیهای مدیریت دانش در شهرداری تهران میباشد. همچنین نتایج رویکرد تلفیقی حاکی از این است که بهترین استراتژی مدیریت دانش برای شهرداری تهران، استراتژی اجتماعی سازی میباشد بنابراین سازمان مورد بررسی باید ﺑﺎ اراﺋﻪي آﻣﻮزشﻫﺎ و ﻣﺸﻮقﻫﺎي ﻻزم، زﻣﻴﻨﻪي اﺟﺘﻤﺎﻋﻲﺳﺎزي داﻧﺶ، ﻛﺎر ﺗﻴﻤﻲ، ﺗﺒﺎدل اﻓﻜﺎر، اﻳﺪهﻫﺎ، داﻧﺶ و اﻃﻼﻋﺎت، ﺗﺠﺮﺑﻴﺎت، روشﻫﺎي اﻧﺠﺎم ﻛﺎر، ﺧﻼﻗﻴﺖﻫﺎ و ﻧﻮآوريﻫﺎ را ﻓﺮاﻫﻢ ﺳﺎزد.
کلمات کلیدی: استراتژی مدیریت دانش، تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای، تکنیک دیماتل، شهرداری تهران
فهرست پایان نامه رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش با استفاده از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL
فصل اوّل کلیّات پژوهش 1
1-1مقدمه 2
1-2- بیان مساله 2
1-3-ضرورت و اهمیّت موضوع 4
1-4- اهداف پژوهش 5
1-5- سوالات پژوهشی 5
1-6- قلمرو پژوهش 5
1-6-1- قلمرو موضوعی پژوهش 5
1-6-3- قلمرو زماني 6
1-7- فصلبندی پژوهش 6
1-8- شرح واژهها و اصطلاحات به کار رفته در پژوهش 6
فصل دوم بررسی مفاهیم و پیشینه پژوهش 9
2-1- مقدمه 10
2-2- سازمانهای یادگیرنده و دانشی 10
2-3- مفهوم مديریت دانش 12
2-4- الگوهای چهارگانه ایجاد دانش در هنگام تغییرات پروژه های سازمانی 15
ذخیره دانش 17
تحلیل و داده کاوی 17
انتقال و توزیع دانش 18
بکارگیری و رواسازی دانش 19
ارزيابي عملکرد مديريت دانش 19
2-5- مفهوم سازي پياده سازي مديريت دانش 21
2-6- مبانی تئوریک مدیریت دانش 25
دانش چیست؟ 25
داده 26
اطلاعات 27
دانش 28
روابط داده، اطلاعات و دانش 29
عناصر دانش 29
تجربه 30
پیچیدگی 30
قضاوت و داوری 30
ارزشها و باورها 31
2-7- ویژگیهای دانش 31
2-8- انواع دانش 34
2-8-1- انواع دانش از نظر نوناکا 34
2-8-2- انواع دانش از نظر جورنا 35
2-8-3- انواع دانش از نظر ماشلوپ 36
2-8-4- طبقه بندی بلاکلر از دانش 37
2-8-5- طبقه بندی لیدنر و علوی از دانش 37
2-9- عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی مدیریت دانش 38
2-10- ارزیابی عملکرد مدیریت دانش 43
2-11- بررسی پیشینه پژوهش مدلهای استراتژیک مدیریت دانش 45
2-11-1- گروهبندي دانش بر مبناي استراتژی دانش 48
2-11-2- مدل كلی ساختار نظامهاي مديريت دانش 48
2-11-3- مدل استراتژی مديريت دانش ميلتون 50
2-11-4- مدل استراتژی مديريت دانش بنيادي در سازمان 52
2-11-5- مدل راهبردي مديريت دانش 54
2-11-6- مدل استراتژی زنجيرهدانش 56
2-11-7- مدل استراتژی چهار حلقهاي مديريت دانش 58
2-11-8- مدل استراتژی چند عاملي توسعه نظامهاي مديريت دانش 59
2-11-9- مدل استراتژی چرخه حيات دانش 60
2-11-10- مدل استراتژی مدیریت دانش SECI 64
2-11-11- استراتژی مدیریت دانش کدگذاری و شخصی سازی (HANSEN ET AL, 1999) 67
2-12- جمع بندی 68
فصل سوّم روششناسی پژوهش 69
3-1- مقدمه 70
3-2- روش پژوهش 70
3-3- فرآیند پژوهش 72
3-3-1- شناسایی اهداف، معیارها و استراتژیهای مدیریت دانش 72
3-3-2- گردآوری دادههای پژوهش 73
3-4- جامعه و نمونه آماری 73
3-5- تائید ابزار پژوهش 73
3-6- روشها و تکنیکهای تحلیل دادهها 74
3-6-1- معرفي تكنیكANP 74
3-6-2- تكنیك دیماتل 80
3-6-3- تلفیق دو مدل تحلیل شبکهای و دیماتل 81
3-7- جمعبندی فصل 82
فصل چهارم تحلیل دادهها 83
4-1 – مقدّمه 84
4-2- مدل سلسله مراتبی پژوهش 84
4-3- پایایی ابزار پژوهش 85
4-4- اولویتبندی استراتژیهای مدیریت دانش 86
4-4-1- یافتههای تکنیک DEMATEL 87
4-4-2- اولویتبندی استراتژیهای مدیریت دانش با تکنیک ANP 90
4-5- جمعبندی 99
فصل پنجم نتیجهگیری و پیشنهادها 100
5-1- مقدمه 101
5-2- نتايج حاصل از پاسخدهی به سؤالهای پژوهش 101
5-3- پیشنهادها کاربردی 106
5-4- پيشنهادهايي براي پژوهش های آينده 107
5-5 محدودیت های پژوهش 107
5-6 جمع بندي 108
منابع و مآخذ
فهرست جداول صفحه
جدول2- 1 تعاریف مدیریت دانش طی 15 سال اخیر (Wallace et al, 2011) 14
جدول2- 2 ـ دیدگاههای ارزیابی عملکرد مدیریت دانش (Chen et al, 2009) 20
جدول2- 3 کاربرد انواع مختلف دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ 36
جدول2- 4 عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش حاصله از 14 شرکت 42
جدول2- 5 بازنگری مدلهای عملکردی مدیریت دانش (Andreeva & Aino, 2012) 44
جدول2- 6 تكنيك هاي كسب اطلاعات 61
جدول2- 7 ابزارهاي انتقال دانش بر حسب ميزان اشتراك گذاري (Jashapara, 2004) 62
جدول2- 8 مدل SECI تعامل دانش نهفته و صريح 64
جدول4- 1 پارامتر های توصیفی شاخص های موثر بر استراتژی های مدیریت دانش……………………………………………………86
جدول4- 2 معنی داری شاخص های موثر بر استراتژی های مدیریت دانش……………………………………………………………..86
جدول4- 3 میانگین نظر تمام خبرگان 87
جدول4- 4 ماتریس نرمالیزه شده 88
جدول4- 5 ماتریس روابط کل(T) 88
جدول4- 6 به دست آوردن اهمیت و تأثیرگذاری معیارها 89
جدول4- 7 ماتریس تصمیم گروهی نرمال شده مقایسه زوجی معیارها نسبت به هدف فعالسازی اطلاعات 92
جدول4- 8 ماتریس تصمیم گروهی نرمال شده مقایسه زوجی معیارها نسبت به هدف بهبود عملکرد 92
جدول4- 9 ماتریس تصمیم گروهی نرمال شده مقایسه زوجی معیارها نسبت به هدف ارتقاء نوآوری 93
جدول4- 10 ماتریس نرمالایز شده روابط کل(T) 93
جدول4- 11 ماتریس تصمیم گروهی نرمال شده مقایسه زوجی استراتژیهای مدیریت دانش نسبت به معیار مشوقها 94
جدول4-12 ماتریس تصمیم 94
جدول4-13 ماتریس تصمیم 94
جدول4-14 سوپرماتریکس 96
جدول4-15 سوپرماتریکس کران جدول 97
جدول4- 16 وزن اهداف 98
جدول4- 17 وزن معیارها 98
جدول4- 18 اولویتبندی استراتژیهای مدیریت دانش 98
فهرست شکل ها و نمودارها صفحه
شکل2- 1 سلسله مراتب دانش (رادینگ، 1383). 13
شکل2- 2 سلسله مراتب دانش 26
شکل2- 3 مدل مفهومی مدیریت دانش با تأکید بر عوامل کلیدی موفقیت (Bhatt, 2002) 39
شکل2- 4 پنج عامل کلیدی موفقیت برای مدیریت دانش از دیدگاه (Mertinez , 1998) 41
شکل2-5 ارتباط نوع مديريت دانش و نوع دانش (Egbu et al, 2005) 47
شکل2-6 مدل ساختاري مديريت دانش 49
شکل2-7 مدل میلتون 51
شکل2- 8 مدل مدیریت دانش بنیادی در سازمان 53
شکل2- 9 مدل راهبردی مدیریت دانش 54
شکل2- 10 مدل تکمیل شده زنجیره دانش 57
شکل2- 11 مدل چهار حلقه ای مدیریت دانش 58
شکل2- 12 چرخه پنج مرحلهاي زندگي د انش 59
شکل2- 13 چرخه زندگی دانش 60
شکل3- 1 مدل سلسله مراتبی پژوهش 72
شکل3- 2 تفاوت ساختاری بین یک زنجیره(a) و یک شبکه (b) 75
شکل3- 3 تصویر استاندارد یک سوپرماتریس 78
شکل3- 4 زنجیره و شبکه (Momoh and Zhu, 1998): 79
شکل4- 1 مدل سلسله مراتبی پژوهش 84
شکل4- 2 مدل شبکهای اولویتبندی استراتژیهای مدیریت دانش 86
شکل4- 3 روابط علت و معلولی معیارها 89
نمودار5- 1 اهمیت اهداف اولویتبندی استراتژیهای مدیریت دانش 102
نمودار5- 2 تعیین وزن معیارهای اولویتبندی استراتژیهای مدیریت دانش با رویکرد تلفیقی 105
نمودار5- 3 اولویتبندی استراتژیهای مدیریت دانش 105
اطلاعات فایل پایان نامه رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش با استفاده از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL
عنوان: پایان نامه رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش با استفاده از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL
تعداد صفحه: 114
پسوند فایل: word
تکنیک: تلفیق anp و dematel
سطح: خیلی خوب
قیمت: 8000 تومان