پایان نامه استفاده از مواد آموزشی اصیل برای پیشرفت درک مطلب شنیداری در کلاس های انگلیسی به عنوان زبان خارجی یکی از پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی است. این پایان نامه به صورت WORD و PDF تقدیم می گردد که به راحتی می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را از این پایان نامه استخراج و ویرایش بفرمایید. این پایان نامه در 173 صفحه ارائه شده است.
عنوان انگلیسی این پایان نامه به شرح زیر است:
Using Aural Authentic Materials to Develop Listening Comprehension in the EFL Classroom
چکیده پایان نامه استفاده از مواد آموزشی اصیل برای پیشرفت درک مطلب شنیداری در کلاس های انگلیسی به عنوان زبان خارجی
هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر مواد آموزشی اصیل بر توانایی شنیداری سی نفر از دانشجویان دوره کارشناسی روانشناسی در کلاس مطالعه انگلیسی به عنوان زبان خارجی بوده است. هدف دوم به مشخص کردن استراتژی های یادگیری که این دانشجویان استفاده کرده اند و تعیین تأثیر مواد آموزشی اصیل بر نگرش آنان نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص یافته است.
تجزیه و تحلیل کمی و کیفی در تحقیق حاضر ارائه شده است. این تحقیق به استفاده از مواد آموزشی اصیل و موقعیتهای زندگی حقیقی به عنوان بخشی از روش ارتباطی معطوف شده است. منابع طراحی و تحقق آموزش استراتژی موثر شنیداری و رونوشت نوار ویدیویی یک جلسه یک ساعته ثبت و ضبط و مطالعه آماری شد. نتایج آزمون نهایی درک مطلب شنیداری با آزمون اولیه با استفاده از آزمون t-test دو جانبه (2-tailed) مورد بررسی و مطالعه آماری قرار گرفت. میانگین استفاده استراتژی با استفاده از آزمون ANOVA یک جانبه (one-way) بررسی و مطالعه آماری شد. نتایج بررسی داده های کیفی تأیید کننده و هماهنگ با نتایج کمی بود. تجزیه و تحلیل مصاحبه ها و پرسش نامه ها نشان داد که استفاده از مواد اموزشی اصیل در کلاس انگلیسی به عنوان زبان خارجی به افزایش میزان آرامش و اعتماد به نفس آنان در شنیدن زبان خارجی کمک کرده است. نتایج پیشرفت معنی داری (P < .05) در توانایی شنیداری و تأثیر مثبت بر انگیزش دانشجویان انگلیسی به عنوان زبان خارجی برای یارگیری زبان را نشان داد. توصیه هایی برای کمک به غلبه بر دلسردی ناشی از سرعت صحبت گوینده مواد آموزشی اصیل ارائه شده است. کاربردهای آموزشی این نتایج به همراه تأثیر آنها بر پربارتر شدن درک مطلب شنیداری دانشجویان انگلیسی به عنوان زبان خارجی بررسی و ارائه گردیده است.
این پایان نامه به صورت WORD و PDF تقدیم می گردد.
بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود نمایان می شود و همچنین لینک دانلود ایمیل نیز می گردد.
پیشنهاد پاپولی:
دانلود کتاب آموزش زبان انگلیسی جامع
ABSTRACT Using Aural Authentic Materials to Develop Listening Comprehension in the EFL Classroom
The fundamental purpose of this study was to examine the influences of aural authentic materials on listening ability of thirty female undergraduate psychology majors studying English as a foreign language. The secondary purposes of the study were to identify the learning strategies used by EFL students experiencing authentic listening texts and to determine the influences of authentic materials on EFL students’ attitudes towards learning English.
A quantitative and qualitative analysis was offered in this study. It basically focused on using authentic materials and real-life situations as part of the communicative approach. Sources for designing and implementing effective listening strategy instruction and the transcript of one-hour videotaped session were recorded and analyzed. The results of the listening comprehension posttest were compared to that of the pretest using a 2-tailed t-test (p < .05). A one-way ANOVA on the mean strategy use was applied (p < .05).The results of the qualitative data analysis were in line with and confirmed that of quantitative. Analysis of the interviews and the questionnaires revealed that the use of authentic materials in the EFL classroom helped increase students’ comfort level and their self-confidence to listen to the foreign language. Results showed a statistically significant improvement in listening ability, as well as the positive effect on EFL students’ motivation to learn the language. Recommendations were offered to ease students’ frustration that resulted from the speed of authentic speech. Pedagogical implications of the results were discussed along with the impact on EFL students’ listening comprehension development.
این پایان نامه به صورت WORD و PDF تقدیم می گردد.
بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود نمایان می شود و همچنین لینک دانلود ایمیل نیز می گردد.
Table of Contents
Acknowledgement
Abstract
List of Tables
Chapter 1: Introduction 1
1.1 Overview 1
1.2 Statement of the Problem and Purpose of the Study 5
1.3 Significance and Justification of the Study 6
1.4 Research Questions 7
1.5 Research Hypotheses 8
1.6 What Is Known About Listening 8
1.7 What Is Known About Authentic Materials 10
1.8 Definition of Important Terms 12
1.9 Delimitations 13
1.10 Limitations 14
1.11 Organization of the Master Thesis 14
Chapter 2: Review of Literature 15
2.1 Introduction 15
2.2 Listening Comprehension 15
2.2.1 Definition of Listening 15
2.2.2 Importance of Listening 17
2.2.2.1 Listening and Academic Success 18
2.2.2.2 Discovery Listening 18
2.2.3 Listening as an Academic Process 20
2.2.3.1 Knowledge Required for Listening Process 20
2.2.4 Listening Comprehension versus Reading Comprehension 21
2.2.5 Listening Comprehension 23
2.2.5.1 Authentic and Listening Comprehension 23
2.2.5.2 Different Kinds of Comprehension 24
2.2.5.3 Comprehension Preceding Production 25
2.2.6 Tasks for Listening Comprehension 25
2.2.6.1 Performing to Indicate Understanding 27
2.2.6.2 Teaching rather than Testing 28
2.2.7 Inner Speech and Language Learning 29
2.2.7.1 Listening and Speaking 29
2.2.8 Maturation and Language Learning 30
2.2.8.1 Vygotsky’s Zone of Proximal Development 31
2.2.9 The Role of Background Knowledge in Learning Language 32
2.2.9.1 Schema Theory 32
2.2.9.2 Background Knowledge/Prior Knowledge 33
2.2.10 Cultural Background 35
2.3 Listening and English-as-a-Foreign-Language Learning 36
2.3.1 The Emergency of Communicative Language Teaching 36
2.3.2 Communicative Approach: Some Principles and Features 38
2.4 The Use of Aural Authentic Materials 40
2.4.1 Definitions of Authentic Materials 40
2.4.2 Authentic Materials and Language Performance 41
2.4.3 Nature of Authentic Texts 43
2.4.3.1 Characteristics of Authentic Speech 43
2.4.3.2 Authentic Speech and Cultural Aspect 44
Chapter 3: Methodology 46
3.1 Introduction 46
3.2 Summary of the Study 46
3.2.1 Participants 48
3.2.2 Classroom Observation 49
3.3 Demographic Data of the Students 50
3.4 Classroom Environment 52
3.4.1 Setting 52
3.5 Classroom Practices 52
3.5.1 Listening Materials Implemented in Class 52
3.5.2 Class Procedure 53
3.6 Teacher’s Pedagogy 54
3.7 Interviews 55
3.7.1 Interviews with Students 56
3.7.1.1 First Interview 56
3.7.1.2 Second Interview 56
3.8 Self-Evaluation Questionnaire 57
3.9 Language Learning Strategy Questionnaire 58
3.10 Data Collection 59
3.11 Analysis of Data 60
3.12 Validity and Reliability 63
Chapter 4: Results 64
4.1 Introduction 64
4.2 Summary of the Study 64
4.3 Results of the Study 65
4.3.1 Results for Fundamental Research Question: Influences of Aural Authentic Materials 66
4.3.1.1 Results from the Interviews with Students 67
4.3.1.2 Results from the Class Observation 69
4.3.1.3 Results from the Self-Evaluation Questionnaire 71
4.3.2 Summary of Findings Related to the Influences of Aural Authentic Materials 72
4.3.3 Results for Secondary Research Question#1: Learning Strategy Use 73
4.3.3.1 Results from the Interview with students 73
4.3.3.2 Results from the Class Observation 75
4.3.3.3 Results from the Learning Strategy Questionnaire 76
4.3.4 Summary of Findings Related to the Learning Strategy Use 77
4.3.5 Results for Secondary Research Question#2:Attitudes towards Language Learning 79
4.3.5.1 Results from the Interviews with Students 79
4.3.6 Summary of Findings Related to the Students’ Attitudes towards Language Learning 80
4.4 Overall Findings of the Study 80
4.4.1 Students with no Progress in Listening Ability 81
4.4.2 Students with Progress in Listening Ability 82
Chapter 5: Conclusion 84
5.1 Introduction 84
5.2 Summary of the study 84
5.3 Discussion of Results 86
5.3.1 Authenticity of the Listening Materials 86
5.3.2 Influences of Aural Authentic Materials on Listening Comprehension 89
5.3.3 Use of Learning Strategies 92
5.3.4 Attitudes towards Language Learning 94
5.4 Conclusions 96
5.5 Recommendations 102
5.5.1 Recommendations for Further Research 102
5.5.2 Implications for Teaching 103
Bibliography 105
Appendices 123
Appendix A 124
Appendix B 125
Appendix C 129
Appendix D 131
Appendix E 137
Appendix F 145
Appendix G 147
Appendix H 148
Appendix I 149
Appendix J 150
Appendix K 151
Appendix L 157
این پایان نامه به صورت WORD و PDF تقدیم می گردد.
بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود نمایان می شود و همچنین لینک دانلود ایمیل نیز می گردد.