پایان نامه برنامه ریزی شهری با موضوع روش های موجود برای بررسی شبکه حمل و نقل بعد از بروز زلزله با فرمت word و pdf از طرف پاپولی با هدف نشر دانش و بهره مندی شما عزیزان به این پایان نامه ارزشمند تقدیم می شود. این پایان نامه در 132 صفحه و فرمت ورد به راحتی قابل ویرایش و چاپ است. به همین منظور
پایان نامه روش های موجود برای بررسی شبکه حمل و نقل بعد از بروز زلزله
بروز زلزله های شدید بخصوص در شهرهای بزرگ می تواند آسیبهای انسانی گستردهای را بهمراه آورد. شکبه حمل و نقل برای نجات جان و مجروحین زلزله را ارائه سریع و خدمات درمانی به آنان ، نقش اساسی دراد. لذا از شبکه حمل و نقل بعنوان شریان حیاتی نامرده میشود. برای کاهش آسیبهای انسانی احتمالی زلزله در هر شهر یا منطقهای نیازمند به ارزیابی عملکرد شبکه حمل و نقل در پاسخگویی به تقاضا، برای سفرها ی امدادی بعد از زلزله می باشیم تا بتوایم ضمن کسب آمادگی لازم برای مقابله با بحران، اولویت بندی اجزاء شبکه را از نظر بازسازی تعیین نماییم.
در این سمینار به ارزیابی عملکرد شبکه حمل و نقل برای انجام سفره های امدادی بعد از بروز زلزله با توجه به عرضه و تقاضا پرداخته شده است روش ارائه شده دارای پنج مرحله است.
ابتدا سناریو های مختلف زلزله تعین می گردد. سپس میزان آسیبهای احتمالی شبکه حمل و نقل و وضعیت مراکز امدادی (عرضه) و تعداد مجروحین (تقاضا) شبیه سازی می گردد. برای اینکار از نمونه سازی مونت کارلو و LHS و توابع خرابی اجزاء آسیب دیده شبکه بدست می آید در مرحله بعدی توزیع و تخصیص سفرها انجام میشود و سرانجام معیارهای ارزیابی شبکه، مانند زمان سفر برای هر سناریو برآورد می گردد. در این سمینار شبکه های مختلفی مورد تحلیل قرار گرفته است.
به کمک این روش می توان ضمن ارزیابی شبکه حمل و نقل بعد از زلزله، به برآوردی از وضعیت بحران بعد از زلزله دست یافت. همچنین مسیرها را اولیت بندی نموده و برای توسعه یا ایجاد دست یافت. همچنین مسیرها را اولیت بندی نوده و برای توسعه یا ایجاد راههای جدید تصمیم گیری کرد. مراکز امدادی موجود را از نظر انجام تقویت اولیت بندی کرده و یا مراکز امدادی جدید را امکان یابی کرد، برای اولیت بندی کرده و یا مراکز امدادی جدید را مکان یابی کرد. برای مدیریت بحران و کنترل ترافیک پیشبینیها لازم انجام داده و تاثیر آنها را در عملکرد اجزاء شبکه حمل و نقل محاسبه کرد. این روش جدای از زلزله می تواند در مورد دیگری که شبکه حمل و نقل اعم ا شهری یا منطقه ای در معرض آسیب و کاهش ظرفیتهای احتمالی قرای می گیرد. مانند بارش باران یا برف سنگین و بروز تصادفات یا بمبارانهای هوائی مورد استفاده قرار گیرد.
فهرست پایان نامه روش های موجود برای بررسی شبکه حمل و نقل بعد از بروز زلزله
فهرست
عنوان
1-1 مقدمه
1-2 اهداف و دست آوردهای پروژه
2 بررسی کارهای انجام شده تاکنون
2-1 عملکرد اجزای شبکه بصورت مستقل
2-1-1 عملکرد فیزیکی و آسیب پذیری
2-1-2 کارآیی
2-2-1 ازائة معیارهای کارایی
2-2-2 بررسی تأخیرهای وارد از خرابی
2-2-3 اولیت دهی پلها برای بازسازی
2-3عملکرد کلی شبکة حمل و نقل
2-3-1 بررسی معیارهای کارایی شکبة تخریب شده
2-3-3 برآوردتأخیرهای وارده از خرابی
2-3-4 ارزیابی سیستم بیمارستانی منطقهای
2-3-5 ارزیابی ریسک منطقهای
2-3-6زمان جمع شدن افراد امداد رسان
2-4سفرهای ترافیکی بعد از زلزله
2-4-1-رابطة بین حجم سفرها و بازسازی بعد از زلزله
4-1 عملکرد شبکههای حمل و نقل ایران در زلزلههای گذشته
4-2 عملکرد شبکه های ح0مل و نقل دنیا در زلزله های اخیر
4-2-1زلزله کوبه ژاپن 1995
4-2-1-1 پلها و راههای اصلی کوبه
4-2-1-2 راه آهن کوبه
4-2-1-3 سیستم متروی کوبه
4-2-1-4 فرودگاههای اطراف کوبه
4-2-2 لزله نورث ریج. کالیفرنیا آمریکا 1994
4-2-3 زلزله لوما پریتا، آمریکا 1989
4-2-4 زلزله ارمنستان 1988
4-2-5 زلزله کاستاریا 1991
4-2-6 زلزله مکزیکوسیتی، مکزیک 1995
4-2-7 زلزله فیلیپین 1990
4-2-8 زلزله ازمیت ترکیه 1999
5ستاریوی زلزله
5-1کارهای انجام شده دردنیا در زمینه طراحی برمبنای سناریوی زلزله
5-2پارامترهای موثر در تعریف سناریو
5-2-1 زلزله
5-2-2 مقیاس اندازه گیری زلزله
5-2-3 آنالیز زلزله
5-2-4 پهنه بندی لرزه ای
5-2-5 روش پهنه بندی حرکات زمین تحت اثر زلزله
5-2-5-1 لرزه خیزی
5-2-5-2 کاهش شدت حرکات زمین در اثر دورشدن از مرکز زلزله
5-2-5-3اثرات وضعیت محل برروی حرکات زمین لرزه
5-2-6بررسی اثرات وضعیت محل برای پهنه بندی با دقت کم
5-2-7بررسی اثرات وضعتی محل برای پهنهبندی با دقت کم
5-2-8 بررسی اثرات وضعیت محل برای پهنهبندی با دقت زیاد
5-2-9کارهای انجام شده در دنیا درزمینه پهنهبندی لرزه
6 تقاضا
6-1 سفرهای خدماتی
6-2 سفرهای امدادی
6-3 برآورد مجروحین
6-3-1 ناحیه بندی ساختمانها
6-3-2 طبقه بندی ساختمانها
6-3-3 برآورد آسیبهای وارده به ساختمانها
6-3-4 نسبت تلفات انسانی
6-3-4-1 اعتبار سنجی تلفات برای شهرتهران
6-3-4-2 برآورد تلفات برای شهرتهران
7 بررسی رفتارهای انسانی
7-1 رفتار رانندگان در هنگام وقوع زلزله
7-1-1 عوامل موثر در وضعیت رفتار رانندگان
7-1-2 مشکلات احتمالی ناشی از رفتار رانندگان وعوامل تشدید کنندةآن
7-1-2-1اشغال سطح خیابانها
7-1-2-4 بروز تصادفات احتمالی
7-1-2-5 وسایل نقلیه رها شده
7-1-2-6 هراس ناشی از زلزله و عواقب آن
7-1-2-7 افزایش طول سفرها دراثر عدم اطلاع
7-1-3 راههای مواجهه با این مشکلات
7-1-3-1 آموزش و اطلاع رسانی
7-1-3-2 تخلیه و بازگشایی مسیر
7-2 رفتار رانندگان در استفاده از شبکه بعد از زلزله
7-3 رفتار نیروهای امنیتی و امدادی
7-4 رفتار نیروهای مدیریت امدادی و انتظامی
8 برآورد عرضه
8-1 برآورد شبکة حمل و نقل بعد از زلزله
8-1-1 اجزاء شبکه
8-1-1-1 راهها
8-1-1-2 تقاطعات
8-1-1-3 پلها
8-1-2 پارامترهای ارزیابی شبکه
8-1-3 خرابیهای مستقیم شبکهحمل و نقل بعد از زلزله
8-1-3-1 خرابی بدنة راه
8-1-3-2 تونل
8-1-3-3 خرابی پل
8-1-3-4 منحنیهای شکنندگی یا خرابی پلها
8-1-4 خرابی های غیر مستقیم شبکه حمل و نقل بعداززلزله
8-1-4-1 خرابی تأسیسات جانبی مسیر
8-1-4-2 عوامل ترافیکی
8-2 برآورد مراکز امداد رسانی
8-2-1 پارامترهای مهم برای ارزیابی مراکز امدادی
8-2-2 ظرفیت پذیرش مجروح
8-2-3 عملکرد بیمارستان بعد از زلزله
8-2-4 خرابی بیمارستانها
9 توزیع
9-1 شبیه سازی
9-1-1 روشهای ضریب رشد
9-1-2 ضریب رشد بکنواخت
9-1-3 روش میانگین ضریب رشد
9-1-4 مدل فراتر
9-1-5 مدل دیترویت
9-1-6 ضرایب رشد با محدودیت دوگانه (روش فورنیس)
9-1-7 مزایا و معایب ضریب رشد
9-1-8 مدل جاذبه
9-1-9 محدودیتهای مدل جاذبه
9-1-10 مدل فرصت بینابینی
9-2 توزیع به کک مدلهای برنامه ریزی خطی
9-3 مقایسة بین مدلهای توزیع
10 مدلهای تخصیص
10-1 تخصیص به روش هیچ یاهمه (کوتاهترین مسیر)
10-1-1 الگوریتم کوتاهترین مسیر16
10-2 تخصیص تعادل ی (ظرفیت محدود)
10-2-1 روند تخصیص افزایشی
10-2-2 روند با سرعت تغییرات زیاد و کم
10-3-3 روند میانگین متوالی
10-3 تخصیص احتمالاتی
10-3-1 تخصیص احتمالاتی برمبنای شبیهسازی
10-3-2 تخصیص احتالاتی نسبی
10-4 روش برنامه ریزی خطی
10-5 روشMcLaughiln
11 تحلیل ریسک
11-1 شبیه سازی مونت کارلو
11-1-1 مزایای نمونه سازی مونت کارلو
11-2 نمونه سازیLatin Hyper cube یا LHS
11-3 مقایسه بین نمونه سازیLHS و مونت کارلو
11-4 توابع توزیع برای شبیه سازی
11-4-1 توابع توزیع
11-5- دقت برآوردهای احتمالاتی
12 ارائه مدل
12-1 سناریوی زلزله
12-2 برآورد تقاضا
12-3 برآورد عرضه
12-3-1 برآورد شبکه حمل ونقل
12-3-2-1 Risk
12-4-1 الگوریتم کوتاهترین مسیر
12-4-2 برنامه ریزی خطی
12-4-3 نرم افزار مدل
12-4-4 قابلیت توسعه
12-4-4-1 درنظر گرفتن ترافیک غیرامدادی رسانی
12-4-4-2 درنظرگرفتن وضعیت کنترل برترافیک
12-4-4-3 در نظر گرفتن احتمالی ظرفیت مراکز امدادشده رسانی
12-4-4-4 درنظردرنظرگرفت احتمالی ظرفیت مراکز امداد رسانی
12-4-4-5 مبداء و مقصدها مجازی
12-4-4-6 استفاده از تابع ارزش زمان
12-5 ارزیابی شبکه
12-5-1 ارزیابی کل شبکه
12-5-2 ارزیابی اجزاء شبکه
12-5-2-1 تحلیل حساسیت
13 بکارگیری مدل
13-1 شبکه ساده با یک مبداء و مقصد
13-1-1 روندانجام تحلیل شبکه
13-2 شبکه متشکل از چند مبداءو مقصد
13-2-1 نتایج تحلیل
14- پیشنهادات برای کارهای آینده
دریافت فایل کامل و با فرمت word و pdf پایان نامه بررسی شبکه حمل و نقل بعد از بروز زلزله :
برای تهیه بررسی شبکه حمل و نقل بعد از بروز زلزله پرداخت آنلاین ، امن و توسط همه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است. فایل بلافاصله بعد از تهیه قابل دانلود بوده و به ایمیل شما نیز ارسال می شود.
پیشنهاد های دیگر:
پایان نامه بررسی رابطه مناطق فناوری با توسعه منطقه ای
بخش پایان نامه ها و مقالات مدیریت شهری
1 Comments
طراحی چهره
سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین