مبانی نظری استراتژی های رقابتی در صنعت پوشاک عنوان فایلی است که در این پست تیم پاپولی جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد مهیا نموده است.
در این فایل علاوه بر مبانی نظری استراتژی های رقابتی در صنعت پوشاک، پیشینه تحقیق نیز بررسی شده است که این مورد برای دانشجویان ارشد جهت استفاده در فصل دوم پایان نامه بسیار کاربردی است.
فهرست مطالب فایل مبانی نظری استراتژی های رقابتی در صنعت پوشاک به شرح زیر است:
فهرست مطالب
2-1 مقدمه
2-2 استراتژی
2-2-1 مدیریت استراتژیک
2-2-2 بررسی محیط سازمان
2-2-2-1 تجزیه و تحلیل محیط خارجی
2-2-2-2 تجزیه و تحلیل محیط داخلی
2-2-3 مفهوم رقابت پذیری
2-2-4 مزیت رقابتی
2-2-5 مزیت رقابتی پایدار
2-2-6 تجزیه و تحلیل رقابت
2-2-7 الگوی مبتنی بر پنج نیروی پورتر
2-2-7-1 نیروی اول: شدت رقابت بین شرکت های رقیب
2-2-7-2 نیروی دوم: توان بالقوه برای ورود رقبای جدید
2-1-13 نیروی سوم: توان بالقوه برای توسعه محصولات جایگزین
2-2-7-4 نیروی چهارم: توان عرضه کنندگان مواد اولیه در چانه زدن
2-2-7-5 نیروی پنجم: توان مصرف کنندگان در چانه زدن
2-2-8 منحنی تجربه
2-2-9 تجزیه و تحلیل رقیب
2-2-10 شناسایی رقبای شرکت
2-2-11 دیدگاه صنعت
2-2-12 دیدگاه بازار
2-2-13 تعیین اهداف رقبا
2-2-14 شناسایی خط مشی های رقبا
2-2-15 ارزیابی نقاط قوت و ضعف رقیب
2-1-24 برآورد الگوهای واکنشی رقبا
2-2-15 خط مشی های رقابتی
2-2-16 جایگاه رقابتی
2-3 استراتژی رقابتی
2-3-1 استراتژی های عمومی سه گانه
2-3-2 پیشرو بودن در هزینه کم
2-3-3 تمایز
2-3-4 تمرکز
2-3-5 تشریح نقش استراتژیک خریداران
2-3-6 قدرت (ذاتی) چانه زنی خریداران
2-3-7 هزینه ارائه خدمات به خریداران
2-3-8 گسترش دامنه گزینش خریداران
2-4 صنعت پوشاک
2-5 پیشینه تحقیق
منابع
.
.
.
در ادامه خلاصه ای از مطالب فایل مبانی نظری استراتژی های رقابتی در صنعت پوشاک قابل مشاهده است:
2-1 مقدمه
محیط امروز سازمانها، محیطی مملو از پویایی و پیچیدگی است. آهنگ تغییرات محیط، روشهاي برنامه ریزي مرسوم و سنتی سازمانها را به چالش کشیده است. بیشتر سازمانها فاقد آمادگی جهت رویارویی با دنیاي متلاطم جدید هستند چرا که از سه دسته ضعف رنج میبرند، دسته اول مربوط به فقدان ارزشهاي مشترك است، دسته دوم ناشی از فقدان تفکر پایه اي استراتژیک و دسته سوم نشان دهنده ضعف در پیاده سازي تفکر استراتژیک در عمل است.
.
.
.
2-2 استراتژی
استراتژی، مجموعهای از اهداف اصلی و سیاستها و برنامههای کلی به منظور نیل به این اهداف است به گونهای که قادر به تبیین این موضوعات باشد که در چه کسب و کاری و چه نوع سازمانی فعالیت میکنیم و یا میخواهیم فعالیت نماییم (کجا میخواهیم برویم و چگونه میخواهیم به آنجا برسیم. تعریف دیگری هم از استراتژی میتوان ارائه کرد: استراتژی یک برنامه واحد، همه جانبه و تلفیقی است که محاسن یا نقاط قوت اصلی سازمان را با عوامل و تغییرات محیط مربوط میسازد و به نحوی طراحی میشود که با اجرای صحیح آن از دستیابی به اهداف اصلی سازمان اطمینان حاصل شود.
.
.
.
اطلاعات کلی فایل مبانی نظری استراتژی های رقابتی در صنعت پوشاک به شرح زیر است:
پسوند فایل: doc
کیفیت فایل: عالی
تعداد صفحات: 54 صفحه
قیمت: 36000 تومان